2ª Entrada para a docente Úrsula Kirsten
Nesta última entrada de blog para o Mestrado para o Profesorado, imos facer unha pequena recompilación do tratado na última sesión de Didáctica da Ensinanza de Linguas Estranxeiras coa docente Úrsula Kirsten, e compartirei con vós algunha reflexión e tarefas deseñadas xunto co meu compañeiro Álex Valverde en relación cos temas vistos na clase.
O primeiro aspecto plantexado foi as competencias chave, termo que levabamos ouvindo e co que traballamos dende principio de curso na materia de Deseño Curricular coa docente Margarita Pino. Sen embargo, ata agora non enfocáramos a cuestión dende a base: que quere dicir ser competente? E sobre todo, dende o punto de vista do profesor: un profesor tamén ten que demostrar unhas competencias? E que é un profesor competente? Unha vez aclarado o concepto, afondar nos cambios lexislativos e a súa aplicación na aula cobrou máis sentido. Dado a gran variedade de actividades que se poden levar a cabo para o traballo das competencias, organizámonos en pequenos grupos de xeito que cada un se encargaría de propoñer posibles tipos de tarefa para unha competencia en concreto. Begoña, Álex e máis eu compuxemos a seguinte lista correspondente á competencia dixital:Competencia dixital:
- Actividades a través de aplicacións como Kahoot
- Produción audiovisual: gravacións de audio, vídeos, etc.
- Uso de vídeos, cancións e outro formatos multimedia na aula.
- Blogs, wikis, etc.
- Actividades a través de WhatsApp (atención á idade legal e políticas de uso de móbiles).
- Correo electrónico
- Busca de información
- Correspondencia dixital
- Realizar sketches
- Pizarra electrónica
- Libros electrónicos
- Realización de traballos en soporte electrónico
- Radio escolar
Como vimos na aula, as competencias non só deben ser traballadas e avaliadas, senón que supoñen o eixo central do proceso de ensinanza-aprendizaxe. Para moitos profesores e profesoras, as competencias seguen sendo un elemento abstracto que hai que ter en conta nas programacións didácticas de cara a inspección, pero a urxencia de cambiar o noso enfoque docente e construir e avaliar o coñecemento en base a elas é real. Dende o punto de vista do estudo dunha lingua estranxeira, Álex e eu chegamos á conclusión de que o estudo dunha lingua estranxeira supón para o alumnado unha oportunidade para entrar en contacto con outras realidades diferentes á súa. Nun mundo cada vez máis globalizado, onde o acceso á información e o contacto entre sociedades está a un só clic, a adquisición e o perfeccionamento da comprensión e expresión oral e escrita noutra lingua é crucial para que o alumnado non só sexa consciente da existencia dun amplo abanico de sociedades e culturas senón que conte coas ferramentas precisas para comprendelas, valoralas e participar activamente nelas.
A nivel individual, o dominio dunha lingua desemboca na reestruturación do pensamento. A adquisición de recursos para a expresión durante a comunicación vai ligado a unha mellor identificación dos coñecementos. A comprensión das culturas e sociedades ligadas a dita lingua, derivan no desenvolvemento dunha actitude tolerante, reflexiva e construtiva.
A nivel colectivo, a lingua estranxeira será o vehículo que permita aos estudantes convivir nun ambiente cosmopolita, sendo capaz de expresarse e de sentirse representado en tódolos aspectos da vida cotiá, ser capaz de solicitar axuda para a resolución de problemas cando sexa necesario e tamén de colaborar con outras persoas cunha actitude solidaria, ética e democrática.
Na aula, iniciaremos aos mozos e mozas no descubrimento das súas capacidades, fomentaremos a motivación, a auto confianza para que eles mesmos desenvolvan o gusto por aprender e as gañas de contribuír ao patrimonio cultural dos pobos que lles achegaremos.
Tarefa: o vocabulario do turismo
Temporalización
|
Dúas sesións de 50 minutos
|
Nivel
|
3º ESO
|
Competencias
|
CCL, CMCCT, CAA, CSC, CSIEE, CCEC
|
Obxectivos
|
|
Descrición da tarefa
|
|
Medidas de atención á diversidade
|
|
Recursos
|
O auxiliar de conversación como recurso humano.
Encerado e táboas de datos esenciais sobre as viaxes como recursos materiais.
|
Non me gustaría finalizar a materia, en particular a parte correspondente á docente Úrsula Kirsten, sen resaltar o satisfeita que estou co aprendido na clase. Considero que despois dun gran aporte teórico nas materias precedentes, a naturalidade e franqueza coa que a profesora compartiu a súa bagaxe e experiencia persoal, ademáis da variedade de recursos e ideas que puxo á nosa disposición, son probablemente algún dos aspectos máis útiles para a nosa futura práctica docente que nos levamos do mestrado.
Gracias!
Ola Marcela,
ResponderEliminarGrazas pola túa entrada.
Engado os meus comentarios a continuación:
Primeiro comentarte que non se chaman competencias chave senón competencias clave en galego tal e como aparece na web da Xunta e na lexislación en galego.
Deberiamos citar as fontes das fotos.
No exercicio 1 da sesión 3 onde tiñas que dicir como contribuímos dende a materia de LE as diferentes competencias, só incluíches as actividades que vos tocou na competencia de grupo, pero tiñas que falar de todas.
Nas actividades de vocabulario, a actividade 2, a de brainstorming, debería ser o warm-up, non a actividade 2. Na actividade número 1 pos a proxección dun vídeo. A proxección de un vídeo non é unha actividade. Deberías incluír algún tipo de tarefa, por exemplo, completar frases co vocabulario empregado no vídeo, responder a unhas preguntas sobre o vídeo, etc. A actividade número 3 está moi ben, pero é unha actividade guiada. Faltaríanos unha actividade semiguiada antes da última, que é aberta.
Grazas polo teu traballo e esforzo,
Un saúdo,
Úrsula.